Ieder bedrijf heeft het nodig, een logo. Met een herkenbaar beeldmerk zorg je ervoor dat (potentiële-) klanten binnen een ogenblik zien dat het gaat om jouw (web-)winkel of website. Het is dus van belang dat je een goed logo hebt. Maar wat maakt een logo nu per definitie ‘goed’. Hieronder vindt je drie tips waar een ‘goed’ logo aan moet voldoen.

Tip 1: Logo past bij de doelgroep

Het is belangrijk dat je jouw doelgroep aanspreekt. Wanneer je een logo laat ontwerpen dan moet je ervoor zorgen dat het logo geaccepteerd wordt door de doelgroep. De doelgroep moet zich kunnen identificeren met het logo en het bedrijf. Wanneer je dus een logo laat ontwerpen, kijk dan eerst goed naar de doelgroep.

Tip 2: Houdt het eenvoudig

Zorg ervoor dat je het logo simpel houdt. Ga niet hele moeilijk constructies maken in logo. Keep it simple. Hierdoor zal de doelgroep het sneller en onbewust opslaan. Ook zal het logo sneller herkend worden wanneer je gebruik maakt van een simpel / eenvoudig logo.

Tip 3: langer termijn visie van een logo

De laatste tip is dat je nadenkt over de big picture. Zorg ervoor dat jouw bedrijfslogo tijdloos is. Hiermee denk je aan het langer termijn. Het wil niet zeggen dat je voor altijd hetzelfde logo moet aanhouden. Af en toe een update /recycling van het logo is natuurlijk altijd goed zolang de kern hetzelfde blijft. Een mooi voorbeeld van dat een logo niet afhankelijk is van tijd is die van de Nederlandse Spoorwegen. De NS maakt al sinds 1968 gebruik van hetzelfde logo.

Drie tips voor een goed logo